fotografia produktowa

Fotografia produktowa a wybór odpowiedniego studia

Mimo że każdy z nas mógłby zdefiniować pojęcie takie jak fotografia produktowa, stosując różne słowa, z pewnością wśród tych wyjaśnień powtórzyłoby się realizowanie biznesowych celów i budowanie pozycji marki. Ale czy skuteczność spełniania tych założeń zależy także od studia fotograficznego, które będzie przeprowadzało sesję produktową? Jak umiejętności i doświadczenie specjalistów ze studia mogą wpłynąć na jej przebieg? Spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Czym jest fotografia produktowa i jakie są jej możliwości?

Myśląc o zdjęciach produktów i o fotografii produktowej, zwykle mamy przed oczami białe tło, na którym dumnie prezentuje się przedmiot będący bohaterem sesji. Ale to nie są jedyne możliwości, jakie może zaoferować ta dziedzina. Oprócz tych standardowych fotografii, które określane są mianem packshotów, możemy wyróżnić również zdjęcia flatlay przedstawiające kolaże i kompozycje z produktem w roli głównej i fotografie obrotowe. W przypadku odzieży i dodatków niezwykle popularne są też zdjęcia wykonywane na manekinach duchach oraz na wieszakach i z udziałem prawdziwych modeli czy modelek.

To tylko kilka kolejnych odsłon fotografii produktowej, ale już dzięki tym przykładom można stwierdzić, że ma ona naprawdę wiele do zaoferowania. By skorzystać z tych niekończących się możliwości, wystarczy tylko znaleźć w sobie twórczą odwagę i siłę do poszukiwań. Może to właśnie sięgnięcie po oryginalne sposoby uwieczniania produktów na zdjęciach umożliwi wyróżnienie się na tle konkurencji i co za tym idzie, skuteczniejszą realizację swoich celów? A tymi celami mogą być na przykład przyciągnięcie i zatrzymywanie klientów, zbudowanie określonego wizerunku marki czy podążanie za wybranymi wartościami.

Wybór odpowiedniego studia fotograficznego

Jak to bywa w wielu różnych dziedzinach życia, również i w przypadku fotografii skuteczność realizacji określonych celów zależy nie tylko od dobrego pomysłu, ale i sposobu przełożenia tej wizji na konkretne działanie. Jeśli nie masz wiedzy i umiejętności z zakresu wykonywania zdjęć produktów, warto, żebyś w przypadku chęci przeprowadzenia sesji znalazł studio, jakie zagwarantuje wysoką jakość, rzetelność i profesjonalizm.

Ale jak sprawdzić, czy studio jest tym odpowiednim? Najprościej zapoznać się z jego stroną internetową bądź profilami w mediach społecznościowych i sprawdzić efekty działań i zrealizowane projekty. Niezwykle praktycznym rozwiązaniem dla osób poszukujących studia do współpracy jest opcja wykonania darmowych zdjęć próbnych, dzięki czemu klienci mogą szybko poznać jakość realizacji usługi.

Możliwość wykonania takich próbnych zdjęć oferuje na przykład studio fotograficzne fp360.pl z Poznania, mające wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu fotografii produktów, w tym prezentacji produktowych 360⁰. Jeśli masz wolną chwilę, odwiedź stronę internetową studia i zapoznaj się z jego realizacjami, a następnie skontaktuj z profesjonalistami, którzy je tworzą. Z przyjemnością wysłuchają oni potrzeb i oczekiwań oraz podzielą się swoimi propozycjami.

Sprawdź także Packshot – co to jest i po co się je wykonuje?